Jurnal, Adina & Razvan

Povestea noastra incepe undeva prin 2006 cand incercam sa gasim o luna de miere perfecta. Razvan spera la ceva linistit, eu vroiam si liniste dar si aventura. Insa aceste destinatii erau greu accesibile unor tineri obisnuiti. Si am tot visat ca, poate, intr-o buna zi, vom ajunge si noi pe meleaguri calde, cu nisip fin si ape limpezi. De aventura in lumea salbaticiei nu putea fi vorba. Era mult prea costisitor pentru posibilitatile noastre. INSA…. Anul acesta, 2014, a aparut in universul nostru MIRAMONT… Sub aceasta denumire, o mana de tineri au pus la cale planul perfect pentru a ne ajuta sa ne indeplinim visul. Visul nostru si, cu siguranta, al multor altora asemeni noua. Asa am ajuns, in martie 2014, sa pasim in aeroportul din Zanzibar. Unde am ramas socati de ritmul de melc al celor de acolo… “Pole, pole”-“incetisor, incetisor” este cuvantul lor de baza… si primul pe care l-am invatat si retinut. In drumul nostru catre Evergreen Bungalows am ramas impresionati de peisaj, tipic tropical, dar si de saracia oamenilor. Ce ne-a socat insa cel mai mult a fost zambetul bastinasilor, fruntea lor descretita, placerea lor de a sta de vorba si dorinta de a invata despre noi, despre Romania, despre alte culturi. Modestia lor a fost coplesitoare iar noi toti, aproximativ 40 de personae, ne-am adaptat ritmului si veseliei acestor oameni. Locul in care am fost cazati este mirific. Nimic elegant, totul simplu insa virgin. Natura salbatica, plaja la fel, “Coliba” noastra – pentru ca noi asa am denumit-o, la fel de primitiv insa primitoare, relaxanta si, cel mai important, in deplina concordanta cu tot ceea ce reprezinta Zanzibar: modestie, natura virgina. Un hotel de lux nu are ce cauta acolo… exista, insa nu te va face niciodata sa simti cu adevarat zumzetul acestei insule din Oceanul Indian. Am petrecut 7 nopti aici, nopti mirifice. Niciodata nu am vazut atat de multe stele pe cer. Am avut senzatia ca, daca voi intinde mana, voi putea culege cateva. Atat de aproape pareau a fi. Niciodata nu am crezut ca exista nisip atat de fin, ai impresia ca este ipsos… alb si extrem de fin… Iar apa, oceanul… calm, uneori parca este incremenit, fara valuri, cu ape turcuaz, cu pesti multicolori si corali spectaculosi. Am fost in Spicy Tour – o miniexcursie unde ne-am delectat cu fructe exotice si am putut cumpara condimente de care nici nu am auzit… Am fost pe Prison Island unde am putut, nu admira ci mangaia si hrani broastele testoase gigant.. Am poposit pe o limba de nisip in mijlocul oceanului. Doar nisip fin, alb si apa turcuaz.. si la 3 minute dupa ce am plecat limba disparuse cu totul. Pentru ca aici, in Zanzibar, ai zilnic flux si reflux… Poti sa-ti “culegi” singur mancarea: fructe de mare proaspete, pe care le poti gati singur sau cu ajutorul bastinasilor. Recunosc, eu am cam facut foamea pentru ca nu imi plac fructele de mare. Am mancat insa peste proaspat. Ne gandeam la ce costuri am fi putut manca acele fructe de mare si peste in Bucuresti… Am cunoscut aceasta insula mergand cu masina – mai de epoca ce-i drept, cu bicicleta, cu scooter-ul sau cursa locala – alaturi de bastinasi, cu barcile de pescuit… Am mancat la “restaurantul” colibei, la restaurantul unui resort, la The Rock-cel mai fancy restaurant al insulei si cel mai renumit. Dar am luat cina si la bastinasi acasa. Am incercat tot ce se putea incerca. Nu ne-a fost teama de boli. Nici nu ne-am facut vaccin si nici nu am luat tratament preventiv pentru malarie. Am plecat gandindu-ne ca, daca Domnul ne-a ajutat sa plecam in excursia mult visata, ne va ajuta si sa revenim teferi acasa. Dupa 8 zile mirifice am plecat spre feribot. Urma sa traversam oceanul pana in Dar El Saalam unde, imbarcati intr-un autocar, culmea, super modern, plecam spre o alta destinatie magnifica: safari in Tanzania – Tarangire, N’Goro N’Goro, Serengeti si Kilimajaro. Dar aceasta este o alta poveste, pe care sper sa am ocazia sa o creionez in curand. Multumim Miramont, multumim tovarasilor de calatorie!!! Ati fost cu totii minunati si va pastram cu drag in lista noastra de prieteni!!! Adina si Razvan Nistoran